Sociálne médiá ponúkajú nové možnosti komunikácie a interakcie ďaleko za hranicami toho, čo bolo možné len pred niekoľkými rokmi. Len málo ľudí je však pripravených efektívne sa pohybovať v online priestore. Tento globálny deficit mediálnej a digitálnej gramotnosti poukazuje na kritický faktor vysvetľujúci rozšírenú vieru v online dezinformácie. Okrem nepravdivých informácií sú predovšetkým deti vystavené rôznym online hrozbám. Digitálna závislosť, diskriminácia, nenávistné prejavy, manipulatívne obsahy, kyberagresia, kyberšikanovanie, sexting, kybergrooming sú príklady ohrození, ktoré nachádzajú úrodnú pôdu v rámci sociálnych médií.
Aby bolo možné čeliť týmto výzvam, je potrebná angažovanosť a kooperácia zákonodarcov a pomáhajúcich profesií na tvorbe politík ochrany detí v digitálnom priestore. Zároveň sa ako dôležité javí vyvinúť vhodné edukačné nástroje na podporu zručností potrebných pre 21. storočie.
Na tento účel bol vyvinutý intervenčný program, ktorý je zameraný na rozvoj mediálnej a digitálnej gramotnosti. To, čo tvorí program, sú intervenčné stratégie a metódy, ktoré sú zamerané na dosiahnutie cieľov programu. Pridanou hodnotou intervenčného programu nie je len rozvíjanie mediálnej a digitálnej gramotnosti, ale zároveň podpora bezpečného používania internetu tým, že žiak je edukovaný o ochrane pred online ohrozeniami, akými sú kyberagresia, kyberšikanovanie, sexting a kybergrooming.