- Moja aplikácia
Oblasť: rozvoj technických zručností
Cieľ lekcie: žiaci vedia vytvoriť vlastnú aplikáciu a uvedomiť si dopad odcudzenia aplikácie, ktorú vytvoria.
Časové trvanie: 20 min
Pomôcky: papiere, pastelky, fixky, kreatívne pomôcky
Metódy: diskusia, samostatná práca žiakov, metóda riešenia úloh, metóda kladenie otázok, deduktívna metóda, analyticko-syntetická metóda, brainstorming,
Organizačná forma: frontálna, skupinová
Zásady: dobrovoľnosti, systematickosti, primeranosti, trvácnosti, uvedomelosti a aktivity, zásada individuálneho prístupu k žiakom, postupnosti.
Inštrukcia: Žiakov rozdelíme do skupín a ich úlohou bude nakresliť alebo napísať o novej aplikácií, službe, ktorú si sami vymyslia. Práca závisí od kreativity danej skupiny. Po skončení aktivity môžu prezentovať ich aplikáciu a spôsob jej použitia. Po odprezentovaní nových aplikácií položia svoju aplikáciu na stôl otočenú tak, aby ju nikto nevidel. Každá skupina si zoberie jednu z týchto papierov, tak aby nezobrali svoju. Spoločne sa skupina pozrie akú aplikáciu sa vytiahla.
Teraz si predstavte, že Váš nápad a Vaša nová aplikácia sa dostala do rúk niekoho iného, ktorý ju vydal a teraz má za ňu peniaze.
- Ako by ste sa cítili?
- Čo by ste chceli urobiť?
- Ako by ste danú situáciu vyriešili?
Obmena: U starších žiakov môžeme zvoliť vytvorenie nového produktu, ktorý by uľahčil prácu v online priestore. Môžeme túto úlohu zvoliť aj ako projekt, ktorý bude na domácu úlohu a jeho zhodnoteniu budeme tak venovať viac času a žiaci si lepšie uvedomia dopad „krádeže“ v online priestore.