„…úmyselné poškodenie spôsobené osobe alebo skupine ľudí používaním elektronických prostriedkov, a to bez ohľadu na ich vek, ktorí poškodenie vnímajú ako urážlivé, hanlivé, škodlivé alebo nechcené.“ (Grigg, 2010, s. 152).
„Kybernetická agresia sa vzťahuje na akékoľvek správanie realizované prostredníctvom používania informačných a komunikačných technológií, ktorého cieľom je poškodiť inú osobu (osoby) a ktorej sa cieľová osoba (obeť) chce vyhnúť“. (Corcoran, Mc Guckin, Prentice, 2015, s. 252 – 253).
Kybernetická alebo aj elektronická agresia (ďalej len kyberagresia) predstavuje všeobecný typ agresie, ktorá sa vyskytuje v online prostredí a spočíva v jednorazových alebo príležitostne sa vyskytujúcich incidentoch. Jedným z príkladov je posmešný tweet odoslaný počas internetovej interakcie. Kyberagresia je spôsobená každému jednotlivcovi a ide o opis ojedinelého incidentu, ktorý nie je opakovaný. Za kyberagresiu možno považovať správanie, pri ktorom jednotlivec úmyselne zastrašuje, emocionálne ubližuje alebo vykonáva moc nad druhým v online prostredí. Vyskytovať sa môže kedykoľvek počas dňa. V dôsledku toho môže byť ešte závažnejšia ako agresia tvárou v tvár.
Literatúra:
- Corcoran, L., Mc Guckin, C., Prentice G. (2015). Cyberbullying or Cyber Aggression?: A Review of Existing Definitions of Cyber-Based Peer-to-Peer Aggression. Societies 2015, 5, 245–255; doi:10.3390/soc5020245
- Grigg, D.W. (2010). Cyber-Aggression: Definition and Concept of Cyberbullying. Aust. J. Guid. Counsell. 2010, 20, 143–156